آشنايي با اجزاء سيستم خنك كاري خودرو و عملكرد آن
وظيفه اصلي سيستم خنك كاري، خارج كردن حرارت اضافي (توليد شده) توسط موتور و حفظ دماي كاركرد آن در يك محدوده بهينه (معمولاً بين ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتيگراد) است. اگر اين حرارت كنترل نشود، باعث (داغ كردن) موتور، ذوب شدن قطعات، وازبين رفتن روغن كاري و در نهايت خسارت جبران ناپذير به موتور ميشود.

سيستم خنك كاري مدرن تحت فشار كار ميكند كه نقطه جوش مايع خنك كننده را بالا مي برد و بازدهي را افزايش ميدهد.
اجزاي اصلي اين سيستم به شرح زير هستند:
برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/6/26
ساعت: ۰۰ توسط:autopart :
نشتي آب موتور خودرو ميتونه باعث افزايش دماي موتور و در نهايت منجر به گرم شدن بيش از حد يا حتي سوختن واشر سرسيلندر بشه، كه يكي از پرهزينهترين تعميراته. وقتي سطح آب در سيستم خنككننده كاهش پيدا ميكنه، گردش مناسب مايع انجام نميشه و قطعات فلزي موتور بهشدت داغ ميشن. اين موضوع ميتونه باعث تغيير شكل قطعات، خرابي پيستونها، و افت عملكرد كلي موتور بشه. علاوه بر اين، در صورت تركيب آب با روغن موتور، خاصيت روانكنندگي روغن از بين ميره و آسيبهاي داخلي بيشتري به وجود مياد. در نتيجه، يه نشتي ساده ميتونه خيلي سريع تبديل به يك بحران فني جدي بشه.

برچسب:
بازدید:
+ نوشته شده: 1404/5/7
ساعت: ۱۳ توسط:autopart :